Alla inlägg under november 2008

Av Marica Bengtsson - 23 november 2008 12:38

   Igår var det utställning i Hässleholm och det gick bra men inte så bra som jag ville att det skulle gå, tyvärr. Så nu måste jag hålla Lady i päls till Januari om hon ska kunna bli champion!

   Lite tråkigt men man kan ju inte få allt, eller hur?


   Hade hon inte varit badad i Måndags utan någon dag tidigare så hade hon fått ett poäng mer än den som vann och kanske, kanske vunnit den klassen! Lite retligt... Men 89p fick hon iallafall och det är jag supernöjd med :)


   3 av mina bebisar flyttade till nya hem, Rasmus till Emma , Rubina Till Jenny-Lynn och Ronja till Carola. Lycka till med dem allihop! Det är så skönt när man vet vart de hamnar och slipper lämna dem i djuraffär.

Men nu har jag en hane kvar tillsalu av dem.

Han heter Ruben och är en sheltiehane.

Färg: Goldenagouti/Golden/White

Född: 18 okt 2008

Fint brett huvud och kan användas till utställning/avel/kel.


   Nina är troligen dräktig med Sockington och jag väntar spännande på ungarna :)


   Nästa år kommer jag troligen få hem en self, som jag ska prova att ställa ut och trimma m.m på och se om jag kanske ska börja med korthår istället för långhår.


   Kör försiktigt i vintervädret! :)

Av Marica Bengtsson - 20 november 2008 19:43

Har bestämt mig för att sälja Afrodites hanar.


(bilder finns på min hemsida när de är nyfödda.

En satinsheltiehane
Golden/White

Aningen spetsig nos, men kan nog få bra päls.


En Sheltiehane
Goldenagouti/White/Golden

Brett fint huvud och väldigt charmig.


Säljes gärna ihop.

Följer med till Hässleholms utställningen i helgen.

Säljes till Kel/Avel/Utställning


kontakta mig om ni är intresserad

bois_best89@hotmail.com

Av Marica Bengtsson - 18 november 2008 20:33

Har precis badat och fönat Lady som jag ska ställa ut på lördag. Phu, tar ett tag att föna den dära pälsen må jag säga. Men nu är hon iallafall jättefin :)


Av Marica Bengtsson - 17 november 2008 20:46

Hejsan!

Nu kan jag inte hålla mig längre, vill så gärna komma igång med mitt eget nu. Har förhoppnigsvis eget uppfödarnamn i början på nästa år.


   Här kommer jag skriva vad som händer här hemma, både om marsvinen, kullar, utställningar och om min lilla hund Gizmo. Han hör ju också till mina djur.


Just nu har jag en kull på 4 bebisar. En satinsheltiehane, en coronethona, en sheltiehane & en sheltie hona. Mamma är Sunseas Afrodite (Satinbärarsheltie) och pappan till kullen är en satincoronet vid namn Bamiras Guldnougat.

På min hemsida kan man se bilder på dem när de ät nyfödda. Just nu lutar det mot att alla säljs. Iallfall hanarna, honorna är jag fortfarande osäker på. Men säg gärna till om du är intresserad :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards