Alla inlägg under december 2008

Av Marica Bengtsson - 31 december 2008 13:57

   Julen har varit lugn och vi fick mycket fina julklappar och det var trevligt att umgås med släkten.


Ingen tillökning än så länge för Nina men det kommer säkert snart.

Updaterade hemsidan igår, kommer sälja Sockington då han tuggar på sig själv och för att jag inte känner att jag har någon användning av honom. Mer info om honom finns på min hemsida under till salu.

   Mamma och Malin ska sälja sina 2 hanar också, två sheltiehanar som det skiljer ca 1 vecka på. De kan också sälas tillsammans. Mer info finns på deras hemsida.


   Detta året kommer jag fixa så att jag har eget webbhotell till min hemsida. Sunseas.se kommer det heta då. Så håll utkik och ni får gärna länka till mig så länkar jag till er.


      På fredag åker Anja, jag och mamma till Kista för att ställa ut där. Ska bli trevligt. Hoppas på sista certet på Lady!


Till sist, Gott nytt år!

Av Marica Bengtsson - 25 december 2008 13:20

Här kommer en bild på lilla Nisse.

Av Marica Bengtsson - 25 december 2008 12:52

Igår morse när vi hade julklappsutdelning så bad mamma mig gå ut o hämta tidningen och det gjorde jag. Sen när jag kom in hade de ställt fram ett paket till famför granen. Det visade sig at det paketet var till mig och i detta paket satt det en liten Eng. crested Cream hane!
   Jag blev kär direkt och jag tror att det var ömsesidigt. En riktigt söt en som mamma och Malin har haft härhemma sen i måndags utan att jag vetat om det och sett det! Och ingenting har jag anat heller. Så det hade de verkligen gjort bra.

   Lille "Nisse" (Som han kallas nu) bor med Lilleman & David och det funkar superbra.

   Nisse komer vara min maskot och ställas i ras o ev pet. Kanske senare skaffar jag en fru till honom :)


Tack än en gång för denna söte Nisse :)

Av Marica Bengtsson - 23 december 2008 20:43

Idag har en jättesöt coronethona vid namn Bamiras Zalynn flyttat hit.

En julklapp ifrån Ylva :) Tack så jätte mycket för henne!

Bild kommer när jag fotat henne.

Av Marica Bengtsson - 14 december 2008 20:35

   Nu finns bilderna ifrån köge utställningen som en länk på både min hemsida och mamma och Malins.

   Så det är bara att titta om ni vill det :)


   Kommer hålla Lady i päls till utställningen i Januari och hoppas på att hon blir champion då! Så tråkigt att man bara fattas ett vuxen cert till henne för att kunna bli champion. Men så är det, man kan väl inte få allt.


  Annars har det inte hänt något speciellt härhemma.

 Ruben är fortfarande till salu.

Av Marica Bengtsson - 7 december 2008 22:21

Vilken utställning (minst sagt).


Upp halv 6

Körde iväg till Eslöv för att byta bil till blå buss och sedan köra mot Danmark och Köge.

Stod i incheckningskö, ca 30 minuter (om inte mer)...

Fick upp djuren i burarna och sen lade vi in mat och satte upp vattenflaskor åt dem.


   Sedan flöt dagen på och jag ställde Lady och fick bra krititk av domaren Dorte Röper och även av de flesta som stod runt omkring bordet och tittade, vilket var jättekul :)  !

Lady blev bästa coronet med cert och även BIG2!!!

Sedan i BIS finalen så blev hon BIS3 !!!

Riktigt riktigt skoj. Är så himla nöjd. Man åker dit med bara ett djur att ställa ut och tycker knappt att det är lönt och så går det så bra, då kan man bortse ifrån det :)


   MEN! Efter BIS finalen, var de inte klara med petten. Som de höll på med hur länge som helst kändes det som (!). Jag, Ylva, Jessie och Mamma satt i ca 4 timmar efter BIS finalen och inte gjorde något alls. Bara väntade.

Men vi underhöll oss väldigt bra måste jag säga :)
Jessie åkte på en snurrstol, först puttade jag henne, sen puttade jag och Dorte Röper henne mellan oss på snurrstolen. Sen blev Jessie snurrad på snurrstolen så det såg ut som hon var full när hon gick :P Sen fick hon åka stolvagn. Sen hade vi 4 "gruppterapi", jag gjorde armhävningar, sjöng "Bamses saga" 3 gånger, vi klädde ut oss till Talibaner allihop i min sjal. m.m


   Långt om länge så blev det till sist prisutdelning och vi fick våra pris och sedan körde vi hem! Klockan var 22.30 när vi satte oss i bilen.


På vägen hem stannade vi på McDonalds för att hämta upp 3 marsvin och då gick jag och Jessie in på McDonalds och köpte mat till henne. Dansken i kassan förstod knappt vad vi sa och sen lurade han oss dessutom på extra Ketchup att doppa i!! Han tog betalt och allt för det. Sen fick vi inte den... Dåligt....

Men jag och Jessie hade ganska kul där inne så det jämnade ut sig.


Bilderna ifrån dagen kommer jag att lägga på hemsidan. Både Witiwis och min så håll koll efter dem. Blir nog ganska kul att se :P


// Marica

Av Marica Bengtsson - 2 december 2008 21:23

  Dags att skriva lite här igen.

Det har inte hänt så mycket sen sist faktiskt. Kan ju vara en av anledningarna till att jga inte skrivit :P


   Idag har jag rullat om Lady och börjar ladda lite smått (kanske) inför utställningen i danmark på lördag. Ska bli jättekul att åka dit och gå på en utställning där. Har bara varit det en gång innan.


   Nästa år ska jag troligtvis börja plugga lite smått och då kommer det kanske att flytta hit en liten...... till mig. Mer säger jag inte :P

Mycket på kanske stadiet så det är inte säkert än alls.

Men klart att jag håller tummarna!


   // Marica

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards